Jan 6, 2011

Podziel się swoim ogrodem Share your garden


Podziel się swoim ogrodem

Autorem artykułu jest Tomasz Galicki






Pod hasłem kryje się zachęta do zaangażowania się w coraz bardziej rozwijającą się i aktywną grupę ogrodników, którzy traktują swoje hobby jako nie tylko relaks, ale także okazję do spotkań, oraz dyskusji z innymi ludźmi.

Grupa towarzyska, klub ogrodnika, forum internetowe, filmowa społeczność ogrodowa... wszystkie służą wymianie doświadczeń i powiększaniu własnej wiedzy.
Jedną z pierwszych form budowania więzi między ogrodnikami było wprowadzenie spółdzielczych ogródków działkowych. Niejako automatycznie rozpoczęły się dyskusje między sąsiadami, porównywanie swoich osiągnięć, wymiana roślin – czy też po prostu komplementowanie bądź krytykowanie założeń ogrodowych. Wydatnie pomogły tutaj inicjatywy lokalnych urzędników, które promowały i nagradzały kooperację, oraz naturalna tendencja staruszek do zbierania się w grupy – dzięki temu przetrwało wiele bezcennej wiedzy pochodzącej z dawnych terenów wiejskich.
Wydawcy czasopism ogrodniczych szybko zauważyli potencjał tkwiący w swoich czytelnikach – organizując spotkania i wymiany listów czy opinii. Grupy prenumeratorów aktywnie działały na rzecz rozwoju pisma – które w zamian wspierało ich funkcjonowanie. Grupy takie szczególnie cenne były dla osób starszych i mieszkających na terenach wiejskich – dzięki możliwości korespondowania uzyskały one możliwość porozumiewania się z innymi, dzielącymi tą samą pasję oraz poglądy osobami. Młodsi i bardziej mobilni otrzymywali adresy osób, od których mogli uzyskać pozytywne informacje – a dzięki działowi z korespondencją najciekawsze dyskusje mogli poznać wszyscy czytelnicy. Nie bez znaczenia są również ogłaszane konkursy – na najlepszy ogród, najdorodniejsze warzywa i tym podobne – które dodają do satysfakcji płynącej z chwalenia się swoimi osiągnięciami element rywalizacji.
Nową jakość – wyrażającą się przede wszystkim dostępnością oraz szybkością komunikacji – wprowadziła rewolucja internetowa. Połączenie w jednej, szybkiej i dostępnej w zasadzie dla każdego sieci milionów ludzi – z których duża część w mniejszym lub większym stopniu zaangażowana jest w prace ogrodnicze – sprawiła, że wymiana informacji nigdy jeszcze nie byłą tak prosta.
Szczególną rolę odgrywają tutaj wyspecjalizowane portale ogrodnicze – często zakładane przez duże sklepy i sieci handlowe. Artykuły, oprócz roli ściśle reklamowej (zresztą na ogół mało uciążliwej dla czytelnika), zawierają spore ilości użytecznej wiedzy – dodatkowo, dzięki wyszukiwarkom, czas przeznaczony na odnalezienie interesującego nas tematu jest na ogół bardzo krótki – a możliwość napisania własnego artykułu (oczywiście to, czy zostanie opublikowany zależy od jego jakości) sprawia, że możemy dotrzeć do dużej grupy odbiorców – i, co chyba najważniejsze, otrzymać od nich informację zwrotną. Jeżeli nie chcemy sami chwalić się osiągnięciami – możemy komentować ogrody i pomysły innych ludzi.
Fora internetowe służą na ogół do wymiany opinii, krótkich informacji bądź linków do interesujących stron – często jednak zawierają działy z możliwością umieszczenia zdjęcia (bądź nawet filmu). Jeszcze dalej idą filmowe społeczności ogrodowe – głównym elementem są tam filmy prezentujące rośliny, zwierzęta, prace ogrodowe, całe ogrody – a także ciekawe i wyjątkowe miejsca (takie jak ogrody botaniczne, palmiarnie i tym podobne). Taka forma przekazywania informacji jest wyjątkowo skuteczna – o wiele łatwiej bowiem zrozumieć obraz (zwłaszcza ruchomy) niż prosty tekst...
Większa aktywność ogrodników oraz rozwój społeczności przynoszą pożytek dla wszystkich: nie dość, że otrzymujemy potrzebne nam wiadomości oraz odpowiedzi na zadane pytania – sami możemy poczuć płynącą z poczucia pomocy innemu człowiekowi satysfakcję.
---
T.G.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl





Share your garden
The author of the article is Thomas Galicki

Under the slogan behind the incentive to engage in an increasingly growing and active group of gardeners who treat their hobby as not only relaxing, but also the opportunity to meet and discuss with other people.
Group sociable club, a gardener, an online forum, film community garden ... all serve to exchange experience and enhance their own knowledge.One of the earliest forms of building links between the gardeners was the introduction of cooperative allotments. Almost automatically began discussions among neighbors, comparing their achievements, exchanging plants - or simply compliments or criticism of the assumptions garden. Greatly helped the initiative of local officials here to promote and reward cooperation, and the natural tendency to collect old man in the group - thus survived many invaluable knowledge from the former rural areas.Gardening magazine publishers quickly saw the potential of their readers - by organizing meetings and exchanges of letters or opinions. Group of subscribers to work actively towards the development of writing - which in turn supported their operation.Such groups were particularly valuable for the elderly and living in rural areas - with the possibility of correspondence they have received an opportunity to communicate with others sharing the same passion and the views of people. Younger and more mobile to receive the addresses of the persons who could obtain positive information - and thanks to the correspondence department of the most interesting discussions come to know all the readers. There are also important competitions announced - for the best garden, najdorodniejsze vegetables and the like - that add to the joy of showing off your achievements element of competition.New quality - expressed primarily accessibility and speed of communication - has introduced the Internet revolution. The combination in a single, fast and accessible, in principle, for each network of millions of people - many of which greater or lesser extent, is involved in gardening - made the exchange of information has never been so easy.A special role is played here specialized portals Supplies - often set up by large stores and retail chains. The articles, in addition to the role of strictly advertising (though generally less burdensome for the reader), contain large amounts of useful knowledge - in addition, thanks to search engines, the time for us to find an interesting topic is generally very short - and the opportunity to write your own article (of course, is whetherwill be published depends on its quality) makes that we can reach a large audience - and, perhaps most importantly, receive feedback from them. If they do not want to brag about achievements - we can comment on gardens and ideas of other people.Online forums are generally for the exchange of opinions, briefings or links to interesting sites - but they often include sections of the possibility of placing images (or even a movie). Film goes even further, the community garden - the main element of the films showing there are plants, animals, gardening, whole gardens - as well as interesting and unique locations (such as botanical gardens, the Palm House and the like). This form of communication is extremely effective - much easier to understand because the image (especially moving) than simple text ...Increased activity and the development of community gardeners bring benefit to all: not only did we get the message and we need answers to the questions - we can feel that comes from a sense of satisfaction to help another human being.

No comments:

Post a Comment